Direktlänk till inlägg 26 januari 2015

Lite matvägran

Av Ia Hornesjö - 26 januari 2015 08:55

Att helt plötsligt inte ha någon att äta tillsammans med var inte alls kul tyckte jag. Jag har liksom inte tid nu att tänka på mat, jag vill bara leka och ha skoj. Men matte har sina tips för att få i mig i alla fall en del av min dagsranson.

Kulorna som matte ger mig i matskålen är jag inte alls intresserad av, men någon dl filmjölk på morgonen det går alltid i mig. Sen när de andra får sin mat så lägger matte lite kulor på golvet och det gillar jag, då springer jag runt och tar en och en och knaprar på.  Sen gillar jag ju mina pussel och då lägger matte mat i nästan alla hål bara för att jag ska äta. Sen har matte alltid mat i fickan när vi går ut och varje gång hon tycker att jag är duktig så får jag ta lite som hon har i handen och det gillar jag, fast det hade säkert varit bättre om det hade varit något annat godis.

Så det kommer nog inte att gå någon nöd på mig innan jag börjar äta ur min skål igen.


Idag ska vi i alla fall åka till Sea och köpa lite färskfoder och då kommer jag nog att få följa med.  Matte säger att jag är jätteduktig med bilåkningen. Det där att sitta ensam i bilburen var ju en baggis, alltid skönt med egen kupé.

Var inne på Arkens zoo och fick en massa pussar och kel av tjejerna. Matte köpte färskfoder till mig och lite annat.

Sen åkte vi till Citry Gross för husse skulle gå på systemet och köpa vin. Matte och jag stod utanför och där var det också en massa folk som ville hälsa på mig och jag blir lika glad varje gång, men lyckligast    blir jag när det kommer barn.

Väl hemma igen så fick jag en halv burgare och lite torrfoder och det var mumma tyckte jag och satt i mig allt på en gång, men det gillade inte min mage riktigt för efter ett par timmar så blev jag för första gången lös i min mage. Så till kvällsmålet blev det bara filmjölk  . 

Matte var ute och gick med mig efter att jag hade ätit mitt mål mitt på dagen och då kom postbilen och det blir jag glad för, det är ju min syrras matte som kör den och jag får till och med gå in i bilen och sitta på förarplatsen och titta ut. Jag som är en jättetuff tjej och inte rädd för något fick faktiskt en lite obehaglig upplevelse när matte stod och pratade med Bellas matte. Då kommer det en av våra grannar, han hade jättestora svarta stövlar och så kom han emot mig med böjd rygg och konstiga läten, så jag sprang iväg och gömde mig vid postbilen  .. Den dumma gubben frågade om jag var lite rädd av mig, men det är jag ju inte i vanliga fall och det fick han snart se för det kom en ny granne och han satte sig ner på huk och ropade på mig och då blev jag jätteglad igen.

Sen gick vi in och jag var så glad och ville leka lite innan jag la mig tillrätta på köksgolvet och somnade.

Matte säger att jag har varit världen bästa tjej i natt, jag somnad i min korg vid 22-tiden och min mamma Nellie som har sovit med mig i två nätter hade somnat ute i hallen så matte tyckte att hon kunde få stanna kvar där.  Jag sov hela natten ända till kvart i sex i morse, helt ensam i köket och jag har inte varit ledsen en enda gång. Men jag hade varit uppe och både bajsat och kissat på tidningen, så matte förstod att jag inte hade sovit i ett sträck hela natten.

Idag är jag helt bra i min mage igen och jag har fått en halv burgare och lite kulor på morgonen, så vi får väl se vad som händer under dagen.  Husse blev jätteorolig när jag fick diarré men matte sa att det var bara för att vi hade bytt foder och att det skulle gå över, så han blev glad i dag när han såg mina korvar på tidningen.

Nej nu kan jag inte skriva mer men jag återkommer om det händer något kul.  

Yra.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 8 november 2015 09:57

Idag är det Yras första födelsedag     Stor och grann har jag blivit säger matte och husse. Jag väger hela 14,1 kg, så jag går nog i min mammas fotspår. Dagen började bra, matte, husse och mina kompisar hurrade för mig-   alla sex kom...

Av Ia Hornesjö - 3 augusti 2015 08:56

  Nu har jag börjat bli stor säger matte.  Jag har hunnit med 4 utställningar som valp och jag själv tycker att jag har skött mig bra på alla.  I går var det min sista valputställning som jag kan vara med på, för snart blir jag 9 månader och då rä...

Av Ia Hornesjö - 14 juni 2015 08:19

I går var jag till Avesta tillsammans med Qling och Olga för att vara med på utställning. Det var varmt och skönt, men matte tyckte att det var för varmt och ville ha lite vindar i alla fall, men det var så stilla som det bara kunde.  Jag var i alla ...

Av Ia Hornesjö - 12 juni 2015 07:54

Igår när matte och husse skulle till Knivsta och titta på min morbror Nemos valpar så fick jag följa med för att leka lite med deras nya valp Bäbiz. Först var jag jättelugn och gick bara runt och kollade in allt och lät lilla Bäbiz bara lukta in mig,...

Av Ia Hornesjö - 11 juni 2015 08:00

Idag fick jag besök av min syster Bella och även av min kusin Alice som Olga är mamma till. Jag blev jättglad när de kom och Bella och jag satte igång direkt att leka hårda och snabba lekar. Vår morsa Nellie tyckte nog att det gick lite väl hett ti...

Presentation


Jag heter Yra och är ett riktigt yrväder. Föddes den 8/11-14 och fick stanna kvar på kenneln

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards