Alla inlägg under februari 2015

Av Ia Hornesjö - 22 februari 2015 15:40

Så har det gått en vecka sedan jag var på klubben senast.   Gissa om jag har längtat efter mina kompisar, jag tycker att vi har så kul och jag blir så lycklig när vi kommer dit. 

Husse fick låna mattes kamera idag och fotografera och det blev som vanligt en massa bilder som matte har gjort ett bildspel av. Så vill ni vara med och se hur kul jag har på denna valplek så kolla husses bilder och njut av att se hur roligt där är att vara valp.

Hoppas ni alla har haft en lika rolig dag som jag har. Trött är jag nu och har dragit ner mattes kofta från stolen och nu ligger jag här och bara sussar.

Vi ses när det händer något

Yra

Av Ia Hornesjö - 21 februari 2015 16:35

Idag tyckte matte och husse att det var ett sådant bra väder så de ville vara ute så mycket som möjligt. Det är ju en massa skidtävlingar på TV så de fick ta utetiden lite då och då.  Men efter att det hade sett tjejernas lopp så var det lite uppehåll innan killarna skulle börja och då blev det lite längre utelek för oss alla.

Matte hon filmade och fotograferade, så en film kan ni får se. Jag är ju rätt tuff och älskar att både leka och busa och som tur är så finns det ju några som uppskattar mina tokiga ideer.

I morgon blir det lek igen på klubben och jag hoppas att det kommer många kompisar.

Yra

Av Ia Hornesjö - 16 februari 2015 07:17

I dag var det söndag igen och jag skulle få gå på valpleken. Det är jättekul tycker jag att få träffa en massa nya kompisar och alla är så snälla och vill leka med mig.  Husse fotograferade, men tyvärr var matte tvungen att ta sin lilla kamera med sig idag för att den andra skulle hon ha när de sedan efter valpleken skulle på ett annat ställe och fotografera. Husse tog i alla fall en massa bilder, men färgerna blir lite konstiga och helt plötsligt så var det svartvita bilder, men vad gör det, tror nog att ni alla kan se hur roligt vi hade. Många bilder blev det så det blev bara collage denna dag, men ni vet väl att om man vill se alla bilder så är det bara att klicka på den så blir den förstorad och sedan kan man följa hela albumet.

När jag kom till klubben idag så hade det inte kommit några andra hundar så matte gick in med mig i lilla hagen, trodde ju att min syrra Bella skulle komma och jag väntade och väntade, men hon dök aldrig upp,

  

   Sen kom i alla fall ett gäng med hundar, men alla var jättestora och jag tänkte att kommer det ingen i min storlek idag.  Men så såg vi en bil som vi kände igen och där i satt Moa som jag skulle få träffa för första gången

  

Först var Moa lite blyg för mig och hon undrade säkert vad jag var för en vilde.  Men när hon märkte att vi kunde leka tillsammans så blev det snart fullt ös även på henne

 

Vi lärde känna varandra inne i den lilla hagen innan vi gick in till alla stora hundraser, men alla är ju valpar så det var ju ingen fara alls. Visst var vissa väldigt snabba i sina lekar och vi kom väl emellan då och då, men vad sjutton vi är ju cocker och rätt så tuffa.

               

Det kom en liten staffe idag också och han var bara 10 veckor, först  satt han mest i sin mattes famn men både Moa och jag visade att vi var jättesnälla och ville att han skulle få vara med oss och leka. 

 

Det här är min bästa kompis

 

 

Moas brorsa kom också och lekte med mig.  De är två månader äldre än jag, men vi var precis lika stora så alla trodde att vi var syskon.  Jag saknade ju min syster Bella idag, men hoppas att hon kommer nästa söndag.

 

Så var denna dag på klubben slut och jag är nog ganska så mör och behöver få komma hem och krypa ner i min korg ett par timmar.

Yra


Av Ia Hornesjö - 13 februari 2015 07:04

 

I går var det mest Opus jag lekte med för jag tycker att han är roligast, jag får göra precis vad jag vill med honom och han bara njuter och tycker att jag är jättekul. Men matte säger att Opus måste någon gång säga ifrån så att jag fattar att man inte får dra och slita i hans öron. Men han bara gnyr lite och så fortsätter han att busa med mig.  Men jag får väl försöka lära mig att inte allt är okej som jag gör. 

 

Sen har jag blivit jättebusig inne. Matte och husse försöker bli lite arga på mig när jag drar fram skyddet till diskmaskinen och lägger det på min plats och igår när matte satt där uppe och husse var i vardagsrummet så fick jag för mig att försöka ta bort grinden in till vardagsrummet. Jag är rätt så stark så jag fick loss hela grinden med allt och drog ut den på köksgolvet. Så nu fick husse hitta på ett annat sätt att sätt fast på.

Matte hon bara ler och tycker att jag är en duktig tjej.

Ja ja, jag blir väl äldre och förståndigare och då kanske jag kan fatta att vissa saker får man inte göra, men just nu är jag bara busig.

Yra


Av Ia Hornesjö - 11 februari 2015 13:07

 

Idag är det jätteskönt väder. Solen skiner och det droppar en massa från taken. Matte säger att det känns som vår, inte för att jag vet vad det är. men det låter på matte som om det skulle vara något bra.

Var ute med både husse och matte på vår baksida och hade jättekul med mina kompisar. Visst blir de lite sura på mig ibland när jag inte vill lyssna på dem utan bara fortsätter att bita och slita i dem. Idag fick jag även en riktig omgång av Nemo när jag skulle ta en godisbit som han hade hittat, nu tog jag den, eller försökte i alla fall ta den ur hans mun och då sa ha till mig på skarpen och det var första gången någon gjorde så att jag blev riktigt rädd. Jag skrek som bara den och då ropade matte på mig, men hon tog inte upp mig eller sa något om att hon tyckte synd om mig, utan hon sa istället att nu kanske du lär dig att man inte får göra vad man vill.  Men det gick ju fort över för mig och snart var jag igång igen och var lika envis som vanligt.  Litet bildspel blev det från några av oss.

Ny ska jag få lite mat och sen ska jag vila någon timme

Yra

Av Ia Hornesjö - 8 februari 2015 09:58

Idag blir jag 3 månader och jag börjar bli riktigt stor nu säger matte och husse, de säger att jag nu måste börja lära mig lite saker som till exempel att lyssna, men det har jag svårt för och även det där med att stanna kvar vid matskålen och äta är också jättesvårt tycker jag.  Det kan ju hända något som jag inte hinner se om jag ska vara stilla en sekund.  Jag hade lite myror i kroppen i morse och ville ha någon att leka med, men min morsa hade ingen som helst lust, men jag fick i alla fall igång Opus lite grann.

Sen när klockan var så där vid halv ett så åkte matte, husse och jag till Norsborgs LKK, där skulle jag få träffa en massa nya lekkamrater.  Först när vi kom dit så var det bara vuxna hundar som hade haft lydnadsträning så jag fick vänta på att klockan skulle bli 13. Matte och husse tog med mig in i stugan så att jag fick hälsa på massa människor istället och det gillar jag ju. 

 

Den första jag träffade denna dag var en amstaff tik på 4,5 månader, hon var jättesnäll och vi kramades och pussades.' Men när vi kom in på plan så blev hon jättevild och jag tyckte bara att det var kul, vi lekte massor och hon bet och naggade mig i ryggen och det gjorde ingenting tyckte jag. Men så gjorde hon likadant på en annan hund och den gillade inte detta, då fick inte min lilla kompis vara kvar där inne längre, för de som bestämmer tyckte inte hon kunde uppföra sig. Men hon ska komma tillbaka nästa söndag.  Kanske blev det bara lite för mycket för henne just idag.

Sen började det komma lite fler hundar som jag inte hade träffat innan men sen kom min syrra Bella och då jäklar blev det fart på oss.

 

Vi fick springa runt och presentera oss för varandra

 

Syrran och jag känner ju varandra redan så det blev fullt ös

               

När man är på valplek så blir det även lite att jobba med, idag blev det bara inkallning och jag var jätteduktig.

När vi hade lekt så där en timme så var det lagom att få gå in lite i värmen och då följde Bella och hennes matte Berit också med in i klubbstugan. Både jag och Bella var rätt så trötta efter leken så vi satt i våra mattar knä medan de satt och fikade-

Nu blir det inget mer i dag att skriva om, men så fort jag har gjort något kul så återkommer jag.

Yra

Av Ia Hornesjö - 6 februari 2015 17:03

Idag har matte och husse haft trimhundar här. Jag har aldrig träffat dem tidigare men det var släktingar till mig som kom. Så när de var färdigtrimmade så fick jag komma ut och leka med dem.  Det var bara jag som fick komma ut för Pärla löpte och då kunde ju inte våra killar komma och matte ville inte ta ut mina morsa för hon blir så vaktig när andra leker med mig.. matte tog som vanigt en massa bilder som har blivit till ett bildspel för de som vill se.

Nu är det kväll och matt och hussa ska dricka champange som de har fått av Estelle och Pärlas matte idag för att de hade blivit gammelmormor och gammelmorfar.

Kommer tillbaka och berättar vad som händer på söndag, för då ska jag på valplek

Yra

Av Ia Hornesjö - 4 februari 2015 14:29

Idag berättade matte för mig att jag skulle åka till veterinären och få min 12-veckors spruta.  Jag kom ju ihåg att det var en baggis med sprutan förra gången så jag var inte speciellt rädd.  Jag gillar ju att åka bil så bara det där när vi är på väg till bilen så blir jag överlycklig och hoppar och skuttar för fullt.  När vi kom fram till veterinären så sa hussa att jag skulle vägas,   jag var jätteduktig och satt så fint på vågen och den visade 6,6 kg.  Sen fick jag för mig att bita och dra i den lurviga pläden som ligger på bänken där matte sitter.  Jag är lite busig när det finns saker att dra i och igår drog jag av en tiggare hans filt när vi gick förbi, men han bara skrattade åt mig och frågade vad jag hetter och så ropade han Yra Yra Yra .  Nej tillbaka till veterinären.

 

När vi kom in så fick jag gå upp på bordet och jag var precis lika duktig som förra gången. Sa inte ett pip när hon stack mig i nacken.. Hon försökte bjuda mig på lite godis, men det hade jag inte tid med att ta emot.

 

Joanna sa att jag var en fin tjej och så fick jag en klapp innan vi gick ut till bilen igen. Somnade gjorde jag direkt.

När vi kom hem så sa matte att hon skulle ta med sig min morsa Nellie upp till ängen så vi fick springa av oss lite. Husse följde med och tog med sig Qling.

När vi kom upp till ängen så var det ingen som hade gått där, det var så vackert sa matte, alldeles vitt så hon blev bländad och såg nästan ingenting. Det var även jättedjupt i snön så matte ben försvann ända upp till knäna.

Vi tyckte i alla fall att det var jättekul att springa där

 

Gissa om vi gillade detta och både min morsa och Qling bara sprang iväg från mig, fast jag är rätt snabb jag också så jag hann faktiskt ifatt dem och så är jag ju lättare så jag kunde nästan springa på snön.

 

När vi kom hem efter den promenaden så var vi alla så trötta i benen.

Så nu ska i alla fall vi hundar vila och jag tror nog att även husse kommer att lägga huvudet på kudden. Men matte hon kan väl som vanligt inte koppla av utan hon sätter sig väl vid datorn för att kolla FB.

Yra

  


  



Presentation


Jag heter Yra och är ett riktigt yrväder. Föddes den 8/11-14 och fick stanna kvar på kenneln

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards