Alla inlägg den 29 januari 2015

Av Ia Hornesjö - 29 januari 2015 18:42

Idag fick jag besök av min syster Bella. De kom vid 15-tiden och då gick vi alla upp till ängen för att vi skulle få leka av oss ordentligt.

 

Så här roligt var det att träffa min syrra. jag fick cockerfnatt flera gånger om.

Matte tog en massa bilder och det blev ett bildspel av detta.

Sen när jag kom hem så blev jag så trött att jag somnade vid spisen och märkte inte ens att matte lagade mat-

 

Men det blev allt för idag, får se om det händer något roligt i morgon

Yra

Av Ia Hornesjö - 29 januari 2015 09:22

Idag sa matte att det återigen var dax för att få mina klor klippta. Förr satt jag alltid i mattes knä när hon klippte dem och det var ju en baggis, jag låg till och med på rygg och tyckte det var rätt så skönt när matte höll på med mina fötter. Men nu har matte bestämt att jag ska lära mig ordentligt att stå på trimbordet och då får jag även lära mig att det är där mina klor blir klippta. Det enda jag inte riktigt gillar är den där brummande maskinen som matte vill använda på min hals och mina öron, den försöker jag bita när den kommer nära. Men då brukar matte ta bort ljudet och bara smeka mig med maskinen och då är den helt okej tycker jag. Men idag sa matte att hon skulle använda bara saxar, kam och borste och det gjorde hon också.

Jag låg under bordet och sov när matte kom ner och direkt var jag uppe på mina ben och ville kela.

 

Nu visste jag ju inte att matte hade bestämt att vi skulle ut i trimrummet.

 

Matte satte mig där på trimbordet och nu förstod jag ju vad jag skulle göra.

 

Matte sa att vi skulle börja med kloklippningen och det var ju inte värre här ute än inne i mattes knä

 

Sen blev det att matte borstade och kammade mig.


Sen klippte hon min svanstipp och alla tassar  innan hon började effiera mina öron.

 

Nu började jag bli klar och matte skulle bara finjustera lite.

 

När jag var färdig därute så fick jag ett hudben att ligga och gnaga på som belöning för att jag hade varit duktig.

Idag kanske min syrra Bella kommer på besök och då ska vi vara ute och leka. Men det återkommer jag om imorgon och då kanske det blir lite mer bilder.

Yra

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Yra och är ett riktigt yrväder. Föddes den 8/11-14 och fick stanna kvar på kenneln

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards