Direktlänk till inlägg 1 juni 2015

Cockerpromenad på Djurgården

Av Ia Hornesjö - 1 juni 2015 08:02

 

Idag tog matte och husse med sig mig och Qling för att åka till Biskopsudden för att träffa en massa cocker. Det var flera som hade skrivit på FB om att de skulle komma och flera valpar tänkte matte att jag skulle få leka med.

Det var så mycket bilar och folk denna dag och vi fick inte åka till den parkering som vi brukar utan fick i stället åka ända till Blockhusudden och parkera.  Men vad gjorde det, det blev en härlig promenad på ett par km och vädrat var jättefint med en sol på himlen.

Det så väldigt tomt ut i hagen denna dag, men så dök Gunilla upp med Hampus, det var Gunilla som skulle hålla i promenader denna dag.  Vi väntade och väntade, så dök Katarina upp med sin kille och hennes springer, vi hade kul och lekte en del, men jag var mest uppvaktad av Hampus, som tydligen blev jättekär i mig.  Matte och husse fick säga till honom massor med gånger när han bara ville rida på lilla mig.  Sen kom i alla fall även Laila med Theo och Tore, vi sprang och hade kul, men Hampus var lite sur på de andra killarna, för han hade bestämt sig för att jag var bara hans.

När alla hade lekt av sig ordentligt så gick vi en liten promenad upp till vår fina paviljong för att fika och vi hundar fick köttbullar av Gunilla.

Sen hade vi samma långa väg att gå tillbaka till Blockhusudden, men nu gick vi längs hela strandkanten och det var så mycket folk som vi mötte, så matte sa att jag även fick lära mig att möta så här mycket folk och jag var jätteduktig, inte en enda gång visade jag att jag ville fram och hälsa utan jag bara promenerade snyggt och fint.  Det blev inte så mycket bilder idag, men de som blev får bli ett bildspel.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 8 november 2015 09:57

Idag är det Yras första födelsedag     Stor och grann har jag blivit säger matte och husse. Jag väger hela 14,1 kg, så jag går nog i min mammas fotspår. Dagen började bra, matte, husse och mina kompisar hurrade för mig-   alla sex kom...

Av Ia Hornesjö - 3 augusti 2015 08:56

  Nu har jag börjat bli stor säger matte.  Jag har hunnit med 4 utställningar som valp och jag själv tycker att jag har skött mig bra på alla.  I går var det min sista valputställning som jag kan vara med på, för snart blir jag 9 månader och då rä...

Av Ia Hornesjö - 14 juni 2015 08:19

I går var jag till Avesta tillsammans med Qling och Olga för att vara med på utställning. Det var varmt och skönt, men matte tyckte att det var för varmt och ville ha lite vindar i alla fall, men det var så stilla som det bara kunde.  Jag var i alla ...

Av Ia Hornesjö - 12 juni 2015 07:54

Igår när matte och husse skulle till Knivsta och titta på min morbror Nemos valpar så fick jag följa med för att leka lite med deras nya valp Bäbiz. Först var jag jättelugn och gick bara runt och kollade in allt och lät lilla Bäbiz bara lukta in mig,...

Av Ia Hornesjö - 11 juni 2015 08:00

Idag fick jag besök av min syster Bella och även av min kusin Alice som Olga är mamma till. Jag blev jättglad när de kom och Bella och jag satte igång direkt att leka hårda och snabba lekar. Vår morsa Nellie tyckte nog att det gick lite väl hett ti...

Presentation


Jag heter Yra och är ett riktigt yrväder. Föddes den 8/11-14 och fick stanna kvar på kenneln

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards