Direktlänk till inlägg 11 juni 2015

Besök av syster Bella och kusin Alice

Av Ia Hornesjö - 11 juni 2015 08:00

Idag fick jag besök av min syster Bella och även av min kusin Alice som Olga är mamma till.

Jag blev jättglad när de kom och Bella och jag satte igång direkt att leka hårda och snabba lekar. Vår morsa Nellie tyckte nog att det gick lite väl hett till för hon bara stod och skällde på oss hela tiden, så hon fick gå till den andra sidan och då blev hon lugn igen.

Massa bilder blev det ju som vanligt, men det där med kvaliten på dessa blev inte alls som matte hade tänkt sig, men vi var ju inte heller stilla många minuter.

 

Vi satte som jag tidigare har berättat direkt med att leka. Husse ville se Bella lite mer och försökte få henne att sitta still med det var inte alls så lätt.

 

Min kusin Alice är ju dryga 2 år och har lärt sig att kunna ta det lite lugnare, fast normalt är hon ett riktigt vilddjur hon också, men idag tyckte hon nog att det gick lite väl häftigt till, så hon gick runt och var bara en gullig hund.

 

Ja full rulle var det hela tiden

 

Ibland tyckte nog åde jag och Bella att vi behövde lite paus i lekandet.

 

Bella blev törstig och upptäckte att det gick att dricka i fontänen, min kusin Alice hade redan badat i den ett par gånger.

Jag passade på att gömma en leksak och den berättade jag bestämt för Bella att nu var det bara min.

Matte hade lite uppvisning med mig och visade vad jag kunde, det gick väl sådär, visste ju inte om mina kompisar skulle hämta sakerna innan jag hann, men jag skötte mig bra, sa matte

 

Nu hade vi lekt masor och matte ville ha lite gruppfoto på oss, men det var inte lätt att få Bella att förstå att hon skulle sitta stilla.  Jag är ju van med att matte tar fram kameran och när hon sa att jag skulle sitta still så gjorde jag ju det.

 

Ja ja, några riktigt bra gruppfoton blev det inte denna gång, men vi får skylla lite även på den där gula bollen på himlen sa matte, den ville bara ställa till det med massa skuggor.

Men de var ju inte här för att bli fotograferade utan för att leka med mig och det gjorde vi bra i alla fall.

Yra



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 8 november 2015 09:57

Idag är det Yras första födelsedag     Stor och grann har jag blivit säger matte och husse. Jag väger hela 14,1 kg, så jag går nog i min mammas fotspår. Dagen började bra, matte, husse och mina kompisar hurrade för mig-   alla sex kom...

Av Ia Hornesjö - 3 augusti 2015 08:56

  Nu har jag börjat bli stor säger matte.  Jag har hunnit med 4 utställningar som valp och jag själv tycker att jag har skött mig bra på alla.  I går var det min sista valputställning som jag kan vara med på, för snart blir jag 9 månader och då rä...

Av Ia Hornesjö - 14 juni 2015 08:19

I går var jag till Avesta tillsammans med Qling och Olga för att vara med på utställning. Det var varmt och skönt, men matte tyckte att det var för varmt och ville ha lite vindar i alla fall, men det var så stilla som det bara kunde.  Jag var i alla ...

Av Ia Hornesjö - 12 juni 2015 07:54

Igår när matte och husse skulle till Knivsta och titta på min morbror Nemos valpar så fick jag följa med för att leka lite med deras nya valp Bäbiz. Först var jag jättelugn och gick bara runt och kollade in allt och lät lilla Bäbiz bara lukta in mig,...

Av Ia Hornesjö - 8 juni 2015 07:45


Idag är det bara min dag för jag fyller 7 månader.  Så där innan jag blir ett år så tycker matte och husse att jag ska firas varje månad.   Det blev en ensam promenad med matte på morgonen. Jag skulle jobba lite tyckte hon, men jag hade ingen so...

Presentation


Jag heter Yra och är ett riktigt yrväder. Föddes den 8/11-14 och fick stanna kvar på kenneln

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards