Direktlänk till inlägg 25 januari 2015

Nu börjar det nya livet

Av Ia Hornesjö - 25 januari 2015 07:21

Mitt namn är  Hornlakes You are my dream och jag kalla för Yra eftersom det är mattes och husses Y-kull. Matte och husse har inte haft någon valp kvar sen snart 7 år tillbaka och då var det Qling som fick stanna, så nu längtade de efter att få en liten valp i huset och det blev jag. Jag kommer att skriva lite då och då på denna blogg, mest när det händer något nytt i mitt liv. Så det blir inte några uppdateringar varje dag. Men vill man veta vad som händer så är du alltid välkommen in och läsa min egen blogg/Yra

 

Första natten utan någon brorsa eller syrra att luta mitt huvud mot har gått jättebra. Min mamma Nellie fick sova hos mig och det tyckte jag nog var lite tryggt. Sov till fem i morse och då ville jag ut och kissa och bajsa.

Matte och husse skulle på cockerpromenad idag och jag skulle få följa med och lära mig att det var superkul att träffa en massa hundar. Så klockan 11.00 satte matte mig i hundburen och brevid i den andra hundburen satt Nemo som även han fick följa med idag.  Gissa om jag tyckte det var spännande, först var det ju en massa folk som ville klappa mig och pratde med mig en massa och så var det en massa nya hundar som jag fick träffa och alla var så snälla och trevliga.

           

Sen skulle matte och husse gå en rätt lång promenad så jag blev buren av husse, men då var det så många som kom fram och frågade om de inte kunde få klappa mig och så ville folk prata, så efter en timme hade vi bara kommit en liten bit på väg och matte tyckte att det var lika bra att vända tillbaka till bilen.

 

Då träffade vi ännu flera som ville stanna och prata, men det var en rolig dag och jag la mig i buren och somnade på hemvägen.

Matte trodde att jag skulle fortsätta att sova när vi kom hem, men tji fick hon, jag kom in i andra andningen och ville leka med mina kompisar här hemma istället.

Men nu tror jag inte att det blir så mycket mer denna dag, så jag återkommer en annan dag när det händer något nytt.

Yra



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 8 november 2015 09:57

Idag är det Yras första födelsedag     Stor och grann har jag blivit säger matte och husse. Jag väger hela 14,1 kg, så jag går nog i min mammas fotspår. Dagen började bra, matte, husse och mina kompisar hurrade för mig-   alla sex kom...

Av Ia Hornesjö - 3 augusti 2015 08:56

  Nu har jag börjat bli stor säger matte.  Jag har hunnit med 4 utställningar som valp och jag själv tycker att jag har skött mig bra på alla.  I går var det min sista valputställning som jag kan vara med på, för snart blir jag 9 månader och då rä...

Av Ia Hornesjö - 14 juni 2015 08:19

I går var jag till Avesta tillsammans med Qling och Olga för att vara med på utställning. Det var varmt och skönt, men matte tyckte att det var för varmt och ville ha lite vindar i alla fall, men det var så stilla som det bara kunde.  Jag var i alla ...

Av Ia Hornesjö - 12 juni 2015 07:54

Igår när matte och husse skulle till Knivsta och titta på min morbror Nemos valpar så fick jag följa med för att leka lite med deras nya valp Bäbiz. Först var jag jättelugn och gick bara runt och kollade in allt och lät lilla Bäbiz bara lukta in mig,...

Av Ia Hornesjö - 11 juni 2015 08:00

Idag fick jag besök av min syster Bella och även av min kusin Alice som Olga är mamma till. Jag blev jättglad när de kom och Bella och jag satte igång direkt att leka hårda och snabba lekar. Vår morsa Nellie tyckte nog att det gick lite väl hett ti...

Presentation


Jag heter Yra och är ett riktigt yrväder. Föddes den 8/11-14 och fick stanna kvar på kenneln

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards