Alla inlägg den 24 april 2015

Av Ia Hornesjö - 24 april 2015 16:07

Idag sa matte att jag skulle få träffa min brorsa Ymer igen, det var ju jättemånga veckor sedan han bodde här hos oss och jag var ju naturligtvis nyfiken på vem har var.  Matte och husse var mera nyfikna på hur han såg ut.

Klockan var strax före 11 då matte tog med sig mig, min mamma Nellie och brorsan Qling som alltid ska vara med.

Vi tyckte det var bäst att möta upp Ymer när han kom med bussen så att de andra hundarna inte skulle bli helt galna av att vi gick iväg och de inte fick komma med.  När klockan var strax efter 11 så kom Lena och Ymer, men inte med buss utan med taxi.  Matte Lena hade varit lite osäker på åt vilket håll hon skulle gå från Hallunda så hon tog en taxi i stället- Men denna kille som körde taxin var visst lika vilsen som matte Lena, för han åkte åt fel håll och sedan frågade han Ymers matte om det var rätt. Ha ha, inte lätt att svara på den frågan om man tar taxi för att man inte hittar.

Men nu var de här och det blev ett kärt möte mellan mig och Ymer.

Vi började med att gå upp till ängen där vi släpptes lösa för att få leka av oss ordentligt. Sedan fortsatte vi ner till Mälaren och tog en strandpromenad en bit för att visa Ymers matte hur fint man kan bo även i Sthlm.  När vi hade gått den promenaden så gick vi upp till mattes apelplan, där hon har sina kurser och jag får lite träning varje dag-  När vi hade visat vad vi kunde så gick vi tillbaka upp mot ängen och vi kunde fortsätta att leka ett tag innan vi promenerade hemåt för en fika.  Det var i alla fall superkul att få träffa min snälla och trevliga brorsa. Lite bilder blev det som vanligt, ja inte så lite, så matte fick göra ett bildspel av dessa bilder.

När vår dag var slut och matte hade visat Lena lite vad hon skulle tänka på med Ymers trimning så fick vi gå in och vila lite medan matte och husse åkte iväg till återvininngen med lite skräp.

Så var den här dagen slut och jag är rätt så trött men jätteglad att jag har fått träffa min brorsa igen.

Yra


Presentation


Jag heter Yra och är ett riktigt yrväder. Föddes den 8/11-14 och fick stanna kvar på kenneln

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards